fbpx

Autoværksted for Alfa Romeo i Aalborg

Alfa Romeo er noget vi brænder for her på værkstedet. Vi er dit autoværksted for Alfa Romeo i Aalborg.

Der er blevet repareret Alfa Romeo her gennem hele virksomhedens historie.

Vi har testere og andet specialværktøj, så vi står klar til at reparer din Alfa Romeo.

Har du en Alfa Romeo Giulia, Stelvio, Giulietta, Mito, Spider, GT, 147, 156 eller en anden, så er du velkommen hos os.

Vi er dit autoværksted for Alfa Romeo i Aalborg

En GT bliver fin igen.
En fin ny Gulia.
Alfa Romeo dag på værkstedet
Autoværksted for Alfa Romeo i Aalborg

Et uddrag fra Alfa Romeo historie (kilde, wikipedia):

Alfa Romeo har introduceret mange teknologiske innovationer gennem årene, og virksomheden har ofte været blandt de første brugere af nye teknologier. Dets varemærke med dobbelt knastaksel-motor blev brugt for første gang i Grand Prix-bilen i 1914, den første bil med en sådan motor, 6C 1500 Sport, dukkede op i 1928.

Alfa Romeo testede et af de allerførste elektriske indsprøjtningssystemer (Caproni-Fuscaldo) i Alfa Romeo 6C 2500 med “Ala spessa” chassis i 1940 Mig Miglia. Motoren havde seks elektrisk betjente indsprøjtningsdyser, der blev “fodret” med et cirkulerende brændstofpumpesystem med højt tryk.

1969-modeller til det nordamerikanske marked havde SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini, et datterselskab af Alfa Romeo) mekanisk brændstofindsprøjtning. I henhold til Alfa Romeo var motorudgang og ydeevne uændret fra den karburerede version. SPICA-systemet fortsatte indtil 1982-produktionsåret med introduktionen af ​​2,0 liter Bosch elektronisk brændstofindsprøjtning. Der findes stadig mange eksempler på SPICA-drevne Alfaer,

Mekanisk variabel ventiltid (VVT) blev introduceret i Alfa Romeo Spider, der blev solgt i USA i 1980.Alle Alfa Romeo Spider-modeller fra 1983 brugte elektronisk VVT.

Nyere innovationer inkluderer komplet CAD-designproces som blev brugt i Alfa Romeo 164. Semiautomatisk gearkasse, Selespeed, der blev brugt i model 156. 156 var også verdens første personbil til at bruge Common Rail Dieselmotor.Multiair blev introduceret i 2009 i MiTo. I 2016 kom Alfa Romeo Giulia med elektriske bremser.”

Se Alfa Romeo historie her

Se flere italienske biler her